Azt már minden cég tudja, miért fontos a vállalaton kívüli kommunikáció, miért nem mindegy, hogy a cégről és annak tevékenységéről mit gondolnak a gazdaság szereplői, legyenek azok a fogyasztók, a konkurencia, vagy éppen az állam. Na de mi a helyzet a vállalaton belüli kommunikációval? Céges csapatépítő szervezése, mint ennek egyik lehetséges eszköze?
Ha az elmúlt évtized munkaerőpiaci változásait vizsgáljuk, megfigyelhetjük, hogy a késői Y, majd az őket követő Z generáció merőben más feltételeket támaszt a munkahellyel szemben, mint a Kádár-korszak X, és korai Y generációsai. Igen, nem túlzás azt állítani, hogy nagyjából a 2015-től munkaerőpiacra lépő pályakezdők alkotta kínálati oldal formálja a keresletet, szemben a korábbi évtizedek fordított gyakorlatával.
A vállalkozás sikerének kulcsa a fenti bekezdésben keresendő. Először is, azok a tulajdonosok, cégvezetők, akik felismerik, elfogadják azt a jelenséget, hogy az esetek többségében ma már nem a vállalat választ munkavállalót, hanem a munkavállaló választja ki a számára legmeggyőzőbb céget, a konkurenciával szemben munkaerőpiaci versenyelőnybe juttathatják a cégüket.
Másrészt, ha a vállalat alkalmazkodik az állást keresőhöz, ha figyelembe veszi a számukra optimális munkavégzési módszereket, akkor sikeresebben hajtják végre a vállalatba történő integrációt, továbbá a lojális, motivált, jó minőségű munkaerőnek köszönhetően az eladásaikat is nagyobb ütemben növelhetik.
Ezzel párhuzamosan az alkalmazkodni nem tudó, vagy nem akaró vállalkozások azáltal, hogy nem tudnak közel kerülni, nem tudják megszólítani a fiatal pályakezdőket, lemaradnak a versenyben, mely hosszútávon a vállalat profitjára is kihat.
De milyenek az Y és a Z generáció álláskeresői úgy általánosságban? Kevésbé fegyelmezettek, felelősséget hárítók, érzékenyek és nehezen viselik a kritikát, egy telefonnal a kezükben elindulnak a világvégére, és ami nincs fent a neten az nem is létezik, türelmetlenek és rögtön akarnak mindent is. De semmiképpen sem rosszabbak, mint a korábbi generációk. Csak mások, és más nyelven kell beszélned hozzájuk. Az ő nyelvükön, és ezt neked kell megtanulni.
Miért fontos, hogy cégvezetőként te alkalmazkodj hozzájuk? Mert mivel kevésbé lojálisak, ők nem fognak másokhoz. Az ő beilleszkedésüket támogató egyik legfontosabb eszköz a céges csapatépítő rendezvény szervezése.
A munkahelyi csapatépítő rendezvények fontossága az utóbbi években jelentősen megnőtt, s ez a tendencia vélhetően a következő években is fennmarad. A versenyben azok a cégek válhatnak a legsikeresebbekké, amelyek a vállalaton belüli erőforrások minél nagyobb részét fordítják az alkalmazottjaik megértésére, motiválására, csapatba illesztésére, képzésére.
Vágysz arra, hogy a cégedet, és téged, mint annak vezetőjét elismerjenek? Akkor ismerd el a munkatársaidat, akik ezt lehetővé teszik neked. Az, hogy a vállalaton belül hogyan, milyen gyakran kommunikálsz, milyen módszerekkel motiválsz, mindennél fontosabb. Nincs olcsóbb, és jobb reklám annál, mint amit azok az alkalmazottak generálnak, akikkel jól bánsz.
Arról, hogy mikor szervezz csapatépítő rendezvényt, illetve hogy a budapesti, vagy inkább vidéki csapatépítő program a nyerő, ebben a cikkünkben írtunk.
Szerző: Krisztián