Logo

Viola és Máté esküvője

Viola és Máté esküvőszervezés

Viola és Máté azzal kapcsolatosan keresett meg minket, hogy segítsünk nekik az esküvőjük gyors megszervezésében. 2021. április végén járunk, még javában a koronavírus korlátozó intézkedései alatt. Fogalmunk sem volt arról, hogy egy hónap múlva, azaz május végén pontosan milyen esküvőt is lehet majd tartani.

Két verzió volt a fejükben: egy 10 fős polgári szertartás, vagy ha lazulnak addig az intézkedések, akkor egy 20 fő körüli, szűk családi szertartással és egy étkezéssel. Az esküvői helyszínnel kapcsolatosan budapesti vagy a közeli agglomerációban elhelyezkedő önkormányzatok házasságkötő termei jöttek szóba.

A beszélgetéseink során kiderült, hogy a kapcsolatuk elején Visegrádon volt egy emlékezetes találkozásuk, és hogy az eredeti tervek szerint itt lett volna a lánykérés is. Szeretek az esküvőkbe minél több személyes kapcsolódást belevinni, ezért a kéréseiken túl javaslatot tettem a visegrádi házasságkötő teremre, illetve egy visegrádi étteremre is, ahol egy helyszínen minden megtartható: hangulatos, szabadtéri szertartás és a közös étkezés.

Két helyszínt választottak ki előzetesen: a XIII. kerületi hivatal termét, illetve a visegrádi éttermet. Szerencsénk volt a dátumokkal is, mind a két helyen volt még szabad május végi időpont. A két verzióra két költségvetést készítettem, hogy áttekinthetőek legyenek az árak és a feltételek.

Az első egyeztetések, a helyszínek felkeresése, visszajelzések és árajánlatok begyűjtése, majd összegző költségvetés hosszú átfutási időnek tűnhet. Ez alap esetben így is van. Egy esküvői ajánlat pontos és precíz összeállítása, költségvetésekkel minimum 1-2 hetet igényel. Violánál és Máténál minden nagyon gyorsan történt, ebben kivételesen „segítségünkre volt” a vírushelyzet, mely az esküvői helyszíneknél nagyon gyors válaszadási idővel társult.

Viola és Máté esküvőszervezés

Melyik elintézendő feladat volt a legmegterhelőbb?

Viola: A dekoráció kiválasztása, amiben benne vannak a virágok, fejdíszek, csokrok, asztaldíszek.
Máté: Szerintem meg a vendégek kiutaztatása és hazautaztatása volt nagyon problémás, mert mindig minden változott.

Egész pontosan így zajlottak az események:

a pár péntek délután eldöntötte, hogy május végén összeházasodnak. Szombaton megvolt az első telefonos egyeztetésünk, felvázoltuk az elképzeléseket és a szervezés menetét. Hétfőn megkerestem az összes lehetséges helyszínt, majd délutánra összeállt a helyszínajánlat dátumokkal, árakkal. Hétfőn este kettőre szűkítették az esküvői helyszínek számát. Kedden elkészült a két helyszínre a részletes költségvetés, és így ki tudták választani az esküvő dátumát: május 21., és a visegrádi helyszínt is. Még aznap megtörtént a meglepetés lánykérés. Szerdán átbeszéltük a polgári szertartás menetét, lehetséges kiegészítőit. Csütörtökön pedig már úton voltak Visegrádra lefoglalni az anyakönyvvezetőt, és megnézni a helyszínt személyesen.

A visegrádi esküvői helyszín, a Nagyvillám étterem azonnal elnyerte a tetszésüket.

Viola és Máté esküvőszervezés
Viola és Máté esküvőszervezés

Mi fogott meg leginkább titeket a Nagyvillám étteremben?

Az étterem hangulata, kilátása, a nagy ablakok, valamint a nagyon szép növények és virágok. Díszlet nélkül is olyan volt az étterem, mintha valamilyen mesében lennénk.

Az étterem a hegyen, teljesen zöld környezetben található. A helyszínen számos elrendezés megvalósítható, kis létszámú esküvőktől 120 -130 főig. A polgári szertartásra az étterem lugasos, árnyékos, mégis nyitott teraszát választották gyönyörű panorámával a visegrádi várra, míg a másik oldalon a Dunára.

Viola és Máté esküvőszervezés Visegrádon

Miután biztossá vált a helyszín, következett a többi teendő: menyasszonyi ruhapróba és cipőkeresés, a vőlegénynek ing- és cipőválasztás, karikagyűrű rendelés, meghívó tervezése és a vendégek meghívása, esküvői menü és italcsomag összeállítása, menükártyák, ültetőkártyák kiválasztása, szövegezése, virág- és textil dekoráció, fotós, dj, torta kóstoló, majd az esküvői torta megrendelése, szállás foglalása stb.

Mennyi idővel az esküvő előtt javasolnád egy párnak, hogy elkezdje az esküvője szervezését?

Mi megcsináltuk az egészet bő egy hónap alatt, mivel a legtöbb kérdésben alapból egyetértettünk. Viszont azoknál a pároknál, ahol eltérő elképzelések vannak, ott szerintünk legalább fél évvel érdemes az esküvő előtt belekezdeni a szervezésbe (esküvőszervezővel).
Viola és Máté esküvőszervezés Visegrád Nagyvillám étterem

Amire más párnak 6 hónapja vagy 1 éve van, arra nekik csak napok, hetek jutottak. Ennek ellenére a teljes esküvőszervezés során kiegyensúlyozottak, vidámak és határozottak voltak. Nagyon tetszett a hozzáállásuk is: mind a ketten sokat dolgoznak, Máténak ebben az időszakban több olyan projektje is volt, ami plusz munkát és energiát igényelt még az esküvőszervezésen túl is. Viola ahelyett, hogy mindent gyorsan eldöntött volna saját maga, hogy haladjunk, utánajárt az egyes témáknak, és megvárta Mátét. Mindent döntést közösen, és a sok-sok munka ellenére gyorsan hoztak meg.

A napi munka mellett maradt elég időtök az esküvői teendőkre? Mennyire érezted magad elhavazottnak?

Nem maradt. Ha nem lettél volna, valószínűleg 10 fővel házasodunk :)
A te segítségeddel teljesen vállalható volt, mert noha sok döntést kellett hozni, de ezeket mindig te vezetted fel, adtál pro- és kontra érveket, így pedig a lehető legegyszerűbb volt ezeket meghozni.

Az esküvőszervezés a rövid határidő mellett is gördülékeny volt. Egyetlen egy dolog nehezítette mindannyiunk helyzetét: az oltások száma nem haladt a tervezett mértékben, és az esküvő előtt két héttel még mindig nem tudtuk, hogy 10 fős esküvő tartható-e, vagy meg lehet hívni több vendéget. A létszám befolyásolta az esküvői helyszín elrendezését, az esküvő időtartamát, a dekorációt, az összes nyomtatott anyagot, a torta szeletszámát, a szállást. Szóval szinte mindent.

Miért hasznos esküvőszervezővel dolgozni?

Azért, mert egy esküvőszervező olyanokra is gondol, amikre egy laikus pár nem, és így könnyen elkerülhető a kellemetlen meglepetés. Ráadásul rengeteg időt spóroltál nekünk, illetve segítettél abban, hogy a megfelelő mederbe terelted a földtől elrugaszkodott elképzeléseinket.

Viola és Máté esküvői szolgáltatói:

Helyszín: Nagyvillám étterem, Visegrád

Menyasszonyi ruha: Európa szalon

Készülődés helyszíne, szállás: Villa Harmónia

Anyakönyvvezető: Variházy Orsolya

Fotós: Szabó Levi

Virág dekoráció: Two Sisters Flower & Events

Térdekoráció, textilek: Ancsa Virágboltja, Visegrád

Torta: Egy csipet torta

Grafikai anyagok: invitart.hu

DJ: DJ Lupi

Szervezés: Reflow Events

Szerző: Kinga

rendezvenyszervezes budapesten, best event organization company

© 2024 | All rights reserved by Reflow Events Kft. | budapesti rendezvényszervező cég

Nem harapunk.
De tényleg.