Logo

Bevételnövelés rendezvényekkel?

Hogyan növeld a bevételeidet rendezvényekkel

Sok cégvezető azt gondolja, hogy a rendezvények a költségeket növelik, de nincs sok hasznuk. Valóban csak annyiról lenne szó, hogy egyes cégek azért hívják meg a partnereket vagy szórakoztatják a dolgozókat, mert megengedhetik maguknak? Nem. Ők befektetnek.

Cégvezető vagy, és már a cikk címe mellett sem tudsz elmenni kínzó kérdések felmerülése nélkül? Hogyan növelhetnéd a vállalkozásod bevételét rendezvényekkel? A rendezvényszervezés pénzbe kerül, akkor nem a költségeidet növeli? És mi a helyzet az eredménnyel? Hogy lesz ez neked jó? Egyáltalán szükséged van rendezvényre?

A rendezvények tényleg pénzbe kerülnek, ahogy egy jó rendezvényszervező cég is. De azt is tudod, hogy ha a cégedből nincs kiáramlás, akkor nem lesz beáramlás sem. Rendezvényeket a dolgozóidnak vagy a partnereidnek tartasz, akik lehetnek stratégiai partnerek vagy vevők.

A decemberi hónapok már évek óta roskadoznak a vállalaton belüli évzáró buliktól, a legtöbb cégnél mégis csak az elmúlt néhány évben ismerték fel, hogy a siker és az év végi eredmény nagysága jórészt annak a függvénye, hogy az alkalmazottak mennyire érzik jól, vagy rosszul magukat a munkahelyen. Azok a vállalatok a legsikeresebbek, melyeknél a dolgozók csapatban, egymást segítve tudják és akarják végezni a feladataikat. Az összetartás és motiváció erősítésének egyik leghatékonyabb eszköze az olyan típusú rendezvények szervezése, ahol közös élményeken keresztül jutnak hozzá a munkájukhoz szükséges tudáshoz vagy erőfeszítéseik elismeréséhez.

A 2020 tavaszán a világot letaglózó Covid a munkahelyeket sem kímélte. A mindennapjaink része lett a lemondás, százmillióknak kellett feladni korábbi életüket, szokásaikat. Ezzel egyidejűleg a cégeket és a munkát is átszervezték a túlélés érdekében. A megváltozott körülmények között a fentieknek talán még nagyobb jelentősége lesz. 2020 előtt a legtöbb cégvezető elképzelhetetlennek tartotta, hogy home office-ban foglalkoztassa az alkalmazottjait. Ma már a legszkeptikusabbak közülük is sorra látják be, hogy a dolgozóik hatékonyabban végzik munkájukat otthon, ha a távmunka napokon saját maguk oszthatják be az idejüket. Mivel az otthon végzett munka kipróbált és működik, lesznek cégek, akik a jövőben is nagy gondot fordítanak majd arra, hogy a munkavállalóik munkaidejét rugalmasan kezeljék. A csapatban végzett munka fontossága azonban nem fog megszűnni és az új munkakörülmények között a cégvezetőknek még több lehetőséget kell adniuk a személyes kapcsolatok megteremtésére.

Növeld a profitot céges rendezvények szervezésével

De mi a helyzet a partnertalálkozókkal? Ennek a rendezvénytípusnak a szükségességét eddig is kevesen cáfolták, hiszen gyakorlatilag nincs olyan terméket gyártó, vagy szolgáltatást nyújtó cég, amelyik vitatkozna azzal, hogy nincs hatékonyabb értékesítési módszer a személyes eladásnál. Már pedig erre legjobb alkalmat a különböző partneri rendezvények, konferenciák, workshopok, termék- és szolgáltatás bemutatók adnak.

Mi azonban úgy véljük, hogy a következő években a cég alkalmazottjai, és a dolgozói lojalitást erősítő rendezvények kerülnek a fókuszba. A csapatépítő rendezvények fontosságát nem csak a Covid okozta otthoni bezártság vagy a gyakoribb home office értékeli fel, hanem pusztán az a tény is, hogy sok cég a nagy versenyben megfeledkezett a dolgozóiról, akik nem kapták meg azt a nekik kijáró figyelmet és támogatást, ami a munkavégzéssel kapcsolatos motivációikat erősíti.

Minden rendezvény tehát egy olyan befektetés, amit ha jól választasz meg, a többszörösét termeli vissza. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy ez csak azok kezében lehet hatékony fegyver, akik hosszútávban tudnak gondolkodni.

A digitalizált világ eredményeként mára nem csak hogy felértékelődtek a személyes kapcsolatok, de a legfontosabbakká is váltak. Mindent el lehet mondani telefonon, sok mindent le lehet írni e-mailben és még videó konferenciázni is lehet. De egyik kapcsolattartási mód sem teremti meg azt a fajta bensőséges kapcsolatot, amit egy ügyesen megválasztott rendezvénnyel könnyedén elérsz. Miért nem? Mert egy jó rendezvény „kötőanyagot”, közösen megélt élményt, emléket ad hozzá, amihez még évek múlva is kapcsolni tudsz egy-egy találkozást.

Miért fontosak ezek a kapcsolatok? Mert ezek adják a céged igazi és legnagyobb értékét. Ha értékes kapcsolatok adják össze a cégedet, és ez jellemzi a partnerkapcsolataidat is, a bevételek jönni fognak, és a profittal sem lesz gondod.

Szerző: Krisztián

rendezvenyszervezes budapesten, best event organization company

© 2024 | All rights reserved by Reflow Events Kft. | budapesti rendezvényszervező cég

Nem harapunk.
De tényleg.